ورود به سایت
» » افزایش طلاق خانواده‌های کودک همسر در اردبیل

افزایش طلاق خانواده‌های کودک همسر در اردبیل

در تاریخ : 07.07.98
توسط : rasi
نظرات : 0
بازدیدها : 256

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: میزان وقوع طلاق در پدیده کودک همسری و نیز ازدواج‌هایی که در این استان در سن پایین دختران انجام می‌شود، بیشتر از سایر سنین شده است.


به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل افزود: در نیمه اول امسال ۳۰ درصد از ازدواج‌هایی که در آنها سن دختران پایین‌تر از ۲۰ سال بوده، منجر به طلاق شده است.


وی همچنین اظهار داشت: تعداد طلاق‌ها در این استان با ۵.۱ درصد افزایش از هزار و ۴۷۷ فقره در ۶ ماه اول پارسال به هزار و ۵۵۴ فقره در سال جاری افزایش یافته است.


وی افزود: در این مدت میزان ازدواج ثبت شده در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۸ درصد کاهش یافت.


به گفته وی ، پارسال طی این مدت هفت هزار و ۲۲۷ فقره ازدواج در استان اردبیل انجام شده بود که این تعداد امسال به ۶ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.


او با بیان اینکه وقوع حتی یک فقره طلاق برای جامعه زیاد است، اظهار داشت: آثار زیانبار این پدیده علاوه بر خانواده‌های طرفین و اقوام تمام جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


وی طلاق عاطفی را نیز یک پدیده ناهنجار دیگر اجتماعی در ارتباط با موضوع ازدواج دانست و گفت: این نوع طلاق که در آنها زوجین فقط به ظاهر و ازنظر قانونی همسر یکدیگر می‌باشند، اما هیچ‌گونه ارتباط عاطفی ندارند به خاطر اینکه ثبت نمی‌شود به چشم نمی‌آید اما پیامدهای زیانباری دارد.


وی افزود: به خاطر پیچیدگی شیوه زندگی و ورود ابزارهای ارتباطی مختلف به میان خانواده‌ها اکنون آموزش و افزایش آگاهی‌های جوانان و خانواده‌ها در زمینه موضوع ازدواج یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، اما باید این برنامه‌ها به شکل پخته‌تر و کارشناسی شده‌تر انجام بگیرند.


به گفته خدادادی ، شخصیت یک انسان را که شخصیت او طی ۲ سه دهه شکل گرفته نمی‌توان با مشاوره‌ها و آموزش‌های چند ساعته دگرگون کرد.


وی ، بالا رفتن مهارت زندگی در میان خانواده‌ها و زوجین را در کاهش میزان خشونت ، اعتیاد و طلاق موثر دانست و اظهارامیدواری کرد که طرح استانداری اردبیل در ارتباط با مشاوره ازدواج با اجرای مناسب بتواند میزان وقوع ناهنجاری‌های آزاردهنده در موضوع ازدواج در این استان را کاهش دهد.

 


بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
 نظر دهید :
نام شما : *
ایمیل شما : *
نظر شما : *
  • winkwinkedsmileam
    belayfeelfellowlaughing
    lollovenorecourse
    requestsadtonguewassat
    cryingwhatbullyangry
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
خبر های تصویری